بهینه سازی SEO ۱۳۹۷-۱-۹ ۱۷:۰۰:۵۲ +۰۴:۳۰

بهینه سازی

بهینه سازی یا SEO، با بهینه سازی وبسایت برای جستجوگرها، بهبود نمایش در مرورگرها و بهینه سازی محتوای وبسایت؛ باعث ارتقای رتبه و جایگاه وب سایت تان و در نتیجه افزایش تعداد بازدیدکنندگان شده و موفقیت کسب و کار شما را رقم خواهد زد.

سئو چیست ؟

بهینه سازی یا SEO که مخفف Search Engine Optimization می باشد فرآیندی ست پیچیده و مداوم شامل راهکارهای متفاوت با نتایج متفاوت که با هدف بهینه شدن وبسایت ها برای موتورهای جستجو به منظور افزایش بازدید و یا ترافیک سایت ها انجام می شود. بدون شک برای همه روشن است که طراحی و راه اندازی یک وب سایت هرچند زیبا اما بدون محتوای بروز و کاربر پسند، برای موتورهای جستجو جذاب نبوده و بازدیدی را از وبسایت در پی نخواهد داشت و مانند ساختن فروشگاهی با ویترینی زیبا و گران قیمت در کویری بی آب و علف می باشد.

گوگل در حال حاضر محبوب ترین موتور جستجو در میان کاربران اینترنت میباشد؛ در مطلبی که در سال های گذشته در وبلاگ رسمی این موتور جستجو منتشر شد، گوگل اعلام کرد که ۲۰۰ فاکتور برای بررسی و رتبه بندی وبسایت ها در نظر میگیرد که هر کدام از این فاکتورها شامل ۵۰ مولفه متفاوت می باشد. کار وقتی سخت میشود که بدانید موتورهای جستجو و بخصوص گوگل از اصول ثابت و ایستایی برای این منظور استفاده نمیکنند و الگوریتم های گوگل هر روز در حال تغییر میباشد و پیچیده تر از قبل میشود.

بهینه سازی

در دسته بندی ابتدایی، اجرای این فرآیند به دو روش انجام می شود که به سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه معروف هست. سئوی کلاه سیاه از طریق غیر قانونی و مخالف با معیارهای گوگل محقق میشود؛ شاید از این طریق بشود به نتیجه رسید ولی اگر گوگل متوجه این موضوع بشود، که میشود؛ پایان موفقیت آن وبسایت رقم خورده و نتایج جستجو برای هیچ وقت وبسایت خاطی را در بر نخواهد داشت و برای همیشه در لیست سیاه باقی می ماند.

بهینه سازی یا سئو به دو بخش کلی تقسیم میشود که عبارتند از سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) و هر کدام گروه بزرگی از معیارهای مدنظر موتورهای جستجو برای رتبه بندی یا رنکینگ وب سایت ها را شامل می شوند.

کارشناسان بهینه سازی در گروه نرم افزاری ترنج وب، سئو را به روش اصولی، صحیح و مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجو یا همان روش کلاه سفید اجرا می نمایند که پایداری نتایج و موفقیت همیشگی را به همراه دارد. ما در ترنج وب برای ارائه بهتر و مطابقت بیشتر خدمات مان با نیاز کاربران، خدمات سئوی ترنج را در چهار بسته ی گزراش وضعیت سئو، سئو تک ستاره، دوستاره و سه ستاره ارائه نموده ایم؛ که هر کدام از بسته ها بخشی از فرآیند گسترده سئو را شامل میشود.

گزارش وضعیت سئو

گام اول برای موفقیت در هر اقدامی جمع آوری اطلاعات و تحلیل و بررسی داده هاست؛ برای اجرای فرآیند مهم و سرنوشت ساز بهینه سازی ابتدا نیازمند آن هستیم که وضعیت موجود را برسی و نقاط قوت و ضعف را پیدا نموده تا بتوانیم نتیجه گیری درستی داشته باشیم و فرآیند بهینه سازی را طبق الگوریتم های موتورهای جستجو و تکنیک های روز دنیا بر اساس نقشه راهمان پیش ببریم.

معیارهایی که در تهییه گزارش وضعیت سئو توسط ترنج وب ملاک عمل هستند بسیار گستره هستند و هر دو بخش سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) مورد بررسی قرار میگیرد و در نهایت گزارش جامع و تخصصی که وضعیت بهینه سازی فنی سایت، وضعیت بهینه سازی محتوای وب سایت، وضعیت بهینه سازی وبسایت رقبا در کلیدواژه های منتخب و بسیاری موارد تخصصی دیگر را شامل می شود در اختیارتان قرار میگیرد.

گزارش وضعیت سئو سایت بواسطه بهترین وبسایت های آنالیز و ابزارهای سئو جهان بدست می آید و حین و پس از اجرای بهینه سازی نیز گزارش های سئو بدست می آید و در پایان پروژه این گزارش ها و تفاوت های به عمل آمده در نتایج جستجو بیانگر خدمات کارشناسان و تخصص تیم حرفه ای ترنج خواهد بود.

نمونه کار بهینه سازی
ثبت سفارش بهینه سازی

بهینه سازی تک ستاره

بهینه سازی تک ستاره بر روی بخشی از سئو داخلی یا on-page SEO، متمرکز است. منظور از بخشی از سئو داخلی تمامی موارد مرتبط با محتوای وبسایت نظیر متون، مقالات، تصاویر و فیلم ها؛ اصول نگارش مقالات نظیر بکارگیری اصولی تگ H؛ کلمات کلیدی یا کلید واژه ها و نیز عنوان صفحات می باشد.

خدمات بهینه سازی ترنج سئو در این مرحله بر سئو داخلی اختصاص دارد و کارشناسان بهینه سازی ترنج بر اساس نتایج بدست آمده از آنالیز وب سایت تان کار خود را انجام میدهند. گزارش ها بصورت دوره ای و منظم بدست آمده و نشان دهنده تغیرات مثبت خواهد بود.

نمونه کار بهینه سازی
ثبت سفارش بهینه سازی

بهینه سازی دو ستاره

در بهینه سازی دو ستاره خدمات بهینه سازی ترنج در بخش سئو داخلی یا on-page SEO، تکمیل شده و همه موارد داخلی وبسایت بررسی و بهینه سازی می شود. بخشی از سئو داخلی که بسته بهینه سازی دو ستاره بر آن متمرکز است، بخش فنی است. در واقع این بسته ترکیب بسته سئو تک ستاره و دو ستاره بوده و با ثبت سفارش بسته دو ستاره؛ سئو داخلی بصورت کامل برای وبسایت انجام خواهد شد.

در این بسته سایت به لحاظ فنی بهینه می شود؛ منظور از سئو از لحاظ فنی مواردی همچون نقشه سایت؛ ناوبری؛ تکنولوژی آجاکس؛ قابلیت ریسپانسیو یا سازگاری با تلفن همراه و تبلت؛ ساختار آدرس ها؛ لینک های داخلی؛ سرعت بارگذاری سایت؛ امنیت وبسایت؛ استاندارد کدنویسی؛ بهینه سازی حجم تصاویر؛ بهینه سازی حجم کدهای CSS و موارد متعدد تخصصی دیگر می باشد.

نمونه کار بهینه سازی
ثبت سفارش بهینه سازی

بهینه سازی سه ستاره

در بسته خدمات بهینه سازی سه ستاره، علاوه بر تمامی خدماتی که در بسته تک ستاره و دو ستاره ارائه شد، یعنی علاوه بر سئو داخلی؛ خدمات سئو خارجی نیز ارائه شده و وب سایت مدنظر بصورت کامل آنالیز شده و بر اساس اصول علمی پروژه سئو بصورت کامل با استفاده از تمامی تکنیک های قانونی و سازگار با الگوریتم های موتورهای جستجو یا search engine ها انجام می شود.

سئو خارجی یا off-page SEO همانطور که از نامش پیداست به مواردی که به بیرون از وبسایت است و عوامل خارجی مرتبط می شود. در این بخش مهمترین مولفه های تاثیر گذار عبارتند از کیفیت و نقش بک لینک ها، بهره گیری از شبکه های اجتماعی و رسانه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ، خبرنامه ایمیلی، بازاریابی ویروسی، تبلیغات، معرفی وبسایت به موتورهای جستجو، ثبت نقشه سایت در موتورهای جستجو و دیگر موارد خارجی که باعث افزایش بازدید از سایت و محبوبیت سایت در میان کاربران می شود.

نمونه کار بهینه سازی
ثبت سفارش بهینه سازی

تعرفه بهینه سازی

ارائه هزینه معین و مشخص برای ارائه خدمات سئو از طرف بعضی مدعیان تخصص در این زمینه نه تنها باعث تعجب کارشناسان سئو در ترنج وب؛ بلکه موجب حیرت دیگر متخصصین و همکاران مان که در این حوزه فعال هستند نیز شده است و با این کارشان بی تخصص و علم بودن شان را به ما و دیگر متخصصین ثابت نموده اند.

فرآیند بهینه سازی، فرآیند بسیار گسترده ایست و به عوامل متعددی از درون و نیز برون وبسایت وابسته است؛ به همین خاطر مانند طراحی وب نیست که بتوان از لحاظ کاربرد یا نوع خدمت دسته بندی نمود و بدون بررسی و در نظر گرفتن پروژه ی هدف، تعرفه معینی ارائه نمود. در اجرای فرآیند SEO بخشی از کارها مربوط به عوامل داخلی مانند برنامه نویسی و تکنولوژی های بکار رفته در طراحی وب سایت، بخشی به محتوای وب (شامل داده ها، متون و مقالات، تصاویر و فیلم ها)، بخشی به سازگاری با مرورگرها و بخشی به مطابقت با الگوریتم های موتورهای جستجو مرتبط است که به on-page SEO معروف است؛ و بخش دیگر که با عوامل خارجی در ارتباط است و به off-page SEO معروف است مانند نوع بازدیدها از وب، حجم بازدیدهای سایت، رفتار کاربران، معرفی سایت به موتورهای جستجو، تبلیعات در شبکه های اجتماعی، بک لینک ها، بهره گیری از رسانه های اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر می باشد.

مورد حائز اهمیت دیگری که از وجوه تمایز پروژه بهینه سازی با دیگر پروژه ها هست و باید به آن اشاره بنمائیم این است که همه موارد تحت کنترل و مدیریت کارشناس سئو نیست و نیازمند آن است که پس از اجرای پاره ای از اقدامات، مدت زمان مورد نیاز برای اعمال تغییرات و دریافت بازخورد لازم از سوی موتورهای جستجو طی شود که بعنوان نمونه این مدت برای موتور جستجوی گوگل زمانی در حدود سه ماه فرصت لازم دارد.

بر این اساس مطمئن باشید شخصی که بدون دانستن حوزه فعالیت تان، بدون بازدید از وبسایت تان و از همه مهمتر بدون بررسی وضعیت بکارگیری کلید واژه ای که مدنظر دارید در آن کلید واژه رتبه بهتری از موتورهای جستجو کسب نمائید از سوی خودتان و رقبایتان؛ نرخ انجام خدمات سئو ارائه میدهد، هیچگونه آشنایی با مفاهیم و روش انجام سئوی قانونی، سازگار و پایدار ندارد و نیز اقدامات ناشیانه شان میتواند منجر به وارد نمودن آسیب های جدی به یک شرکت و کسب و کار در فضای مجازی شود و توسط موتورهای جستجو آن برند بعنوان متخلف شناخته شود و برای همیشه از نتایج جستجو حذف شود.

پس اگر قصد بهینه سازی وبسایت تان و موفقیت در دنیای مجازی را نموده اید، برای اطلاع از تعرفه خدمات سئو کافیست یا بصورت آنلاین اقدام به ثبت سفارش بهینه سازی نمائید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و یا از طریق تماس تلفنی و یا شبکه اجتماعی از مشاوره رایگان استفاده نمائید.